Aanvragen Activeren

Persbericht : Essent.be en XXImo stappen samen in duurzame mobiliteit

21 November 2018

ESSENT.BE EN XXIMO STAPPEN SAMEN IN DUURZAME MOBILITEIT

XXImo Mobility biedt samen met energieleverancier essent.be een one-stop-shop voor het opladen van elektrische auto’s: laadpalen, betaalopties, een Europees laadnetwerk en alle ondersteunende diensten vanuit één aanbieder

Kontich, 21 november 2018 – Om een duurzame leefomgeving zonder CO2-uitstoot te realiseren, moeten miljoenen auto’s in Nederland en België overgaan van vervuilende fossiele brandstoffen naar schone elektriciteit. Daarom slaan de Nederlandse en Belgische energieleveranciers Essent en essent.be de handen in mekaar met XXImo, om elektrisch rijden bij klanten en hun werknemers te stimuleren en te vergemakkelijken.

In het partnership levert essent.be in België de energie, de expertise en de installatie van laadpalen. innogy, het bedrijf waar essent.be deel van uitmaakt, heeft al meer dan 24.000 oplaadpunten in twintig landen geïnstalleerd. In België en Nederland wordt dit nu ook opgestart.

Klanten van XXImo kunnen voortaan laadpalen kopen, onderdeel maken van hun mobiliteitsbudget, of opnemen in een leasecontract, inclusief MobilityCard met laadfunctie in heel Europa. Werknemers kunnen het thuisladen bovendien via XXImo verrekenen met hun werkgever. Laadpaalonderhoud en zeven dagen per week een servicedesk maken het aanbod compleet.

Dankzij de samenwerking tussen essent.be en XXImo wordt elektrisch rijden eenvoudig en op steeds meer plaatsen in België mogelijk. De zakelijke markt krijgt er een unieke totaalaanbieder bij die kennis van de energiemarkt en de mobiliteitsmarkt met elkaar combineert.

Schone Energie

Pierre Pignolet, CEO essent.be, licht toe: “Een groene leefomgeving vraagt om het verduurzamen van onze gehele energiebehoefte: ook onze vervoersmiddelen moeten schone energie gebruiken. De samenwerking met XXImo is daarom heel belangrijk voor ons. Het is een grote stap voorwaarts om de klimaatdoelstellingen van Parijs te realiseren en meer mensen in staat te stellen hieraan bij te dragen.”

Ook Patrick Bunnik, CEO bij XXImo, onderstreept het belang van deze nieuwe samenwerking voor de bestuurders van elektrische wagens: “Nu krijgen bestuurders van elektrische wagens vaak met verschillende bedrijven te maken voor de aankoop van hun laadpas, laadpaal, de plaatsing ervan, wanneer er een storing plaatsvindt of voor het verrekenen van het thuisladen. Dit is omslachtig en vormt een belemmering voor werknemers om naar elektrisch rijden over te schakelen. XXImo brengt alles onder hetzelfde webportaal met één centrale servicedesk en versimpelt zo de toegang tot elektrisch rijden aanzienlijk.”

Over essent.be

Essent.be maakt deel uit van de duurzame internationale groep innogy en levert in België elektriciteit, aardgas en vernieuwende energiediensten aan consumenten en bedrijven.

Essent.be staat voor optimisme in een markt die continu beweegt. 170 enthousiaste medewerkers zetten zich elke dag in om grote en kleine oplossingen te bieden die het leven van onze klanten comfortabeler maken.

Over innogy

Innogy bedient 23 miljoen energieklanten in elf landen in Europa. De merken van innogy behoren tot de grootste energieleveranciers in Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Innogy is ook een van de leidende uitbaters van windparken in Europa. Innogy heeft als doel het aandeel hernieuwbare energie in Europa zo snel mogelijk uit te breiden om de energietransitie tot een succes te maken.

Over XXImo

XXImo, opgericht in 2011, biedt zijn gebruikers een digitaal platform aan waar ze alle vormen van zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo stelt zich ten doel om mobiliteit makkelijk te maken – niet alleen voor de reiziger, maar ook voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de financiële verwerking van de uitgaven. XXImo biedt oplossingen bij het tanken, het factureren, het sharen van auto’s en fietsen, en het betalen van wegentol en parkeerkosten, en biedt gebruikers ook de mogelijkheid om op een vlotte manier het openbaar vervoer of taxi’s te gebruiken en om vergaderzalen, hotels en vluchten te boeken. XXImo stelt een de intelligente Milo app ter beschikking voor het plannen, het maken van de vervoerskeuze en het optimaliseren van de reis. Alle transacties die via XXImo worden geregeld, worden op één gedetailleerde factuur vermeld, die de werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Klanten van XXImo kunnen online instellen waar en waarvoor de kaart kan worden gebruikt, en uitgaven en regionale limieten per type transactie vastleggen. De aandelen van XXImo zijn in handen van Tendris Holding, Sodexo en het management.