Persbericht: XXImo introduceert het Mobility Budget Pakket in België

01 maart 2019

Brussel, 1 maart 2019 – Om de komst van het mobiliteitsbudget in België optimaal te ondersteunen, introduceert XXImo een compleet Mobility Budget-pakket voor zakelijk én privégebruik. Door zijn bestaande Business Mobility Card te combineren met de gloednieuwe Mobility Budget Card, heeft XXImo nu een all-in-one oplossing voor bedrijven die hun medewerkers de mogelijkheid willen geven zich zowel professioneel als privé op een flexibele manier te verplaatsen.

Op 1 maart treedt het veelbesproken mobiliteitsbudget in werking. Daarmee wil de overheid werknemers overtuigen hun klassieke firmawagen in te ruilen voor een meer duurzaam model in combinatie met een mobiliteitsbudget, te gebruiken voor alternatieve mobiliteitsdiensten. Hierdoor genieten mensen niet enkel op zakelijk vlak – wat al mogelijk was dankzij de XXImo Mobility Card – maar ook op privévlak op een efficiënte en overzichtelijke manier van multimobiliteit. Om werknemers en werkgevers zo veel mogelijk te ondersteunen bij het gebruik van het nieuwe mobiliteitsbudget, heeft XXImo samen met partners zijn Mobility Budget-pakket ontwikkeld. Dat pakket bestaat uit de Business Mobility Card en de Mobility Budget Card.

Met de XXImo Business Mobility Card, met geïntegreerde tankfunctie, betalen werkgevers en werknemers al jaren zakelijke onkosten als tanken, parkeren, taxivervoer, elektrisch laden en openbaar vervoer. De Mobility Budget Card laat werknemers nu ook toe om privé specifiek de in het mobiliteitsbudget toegestane vervoersopties in Europa te gebruiken. Tot die opties behoren het openbaar vervoer, de taxi en heel wat deeloplossingen zoals scooters, fietsen, auto’s en steps en korte termijnhuur van auto’s.

Eén centrale app en portal
De Milo-app van XXImo blijft de centrale app voor beide kaarten wat betreft plannen, mobiel betalen en administratie. De gebruiker geeft in de Milo-app aan of de desbetreffende verplaatsing met de Mobility Budget Card of de Business Mobility Card moet worden betaald.

Werkgevers krijgen toegang tot de XXImo Mobility Portal om 24/7 realtime alle kaarten online te beheren en instellingen aan te passen. Ze ontvangen maandelijks een gedetailleerde btw-factuur en kunnen ofwel het volledige pakket aan hun medewerkers aanbieden, ofwel alleen een specifiek onderdeel ervan. Het pakket is beschikbaar voor alle bedrijven in België, van grote ondernemingen over kmo’s tot zelfstandigen.

Patrick Bunnik, CEO van XXImo: “XXImo is al jaren dé pionier op het vlak van zakelijke multimobiliteit. Dat de overheid daar nu ook voor privégebruik vol op inzet, juichen wij alleen maar toe. Daarom willen we werknemers en werkgevers motiveren om het mobiliteitsbudget te adopteren. Voor bedrijven die vandaag al onze Business Mobility Card gebruiken, is dat dankzij ons pakket niet meer dan een formaliteit. Voor veel andere bedrijven is de komst van het mobiliteitsbudget dan weer een extra reden om eindelijk ook de zakelijke multimobiliteit te omarmen.

XXImo heeft voor het Mobility Budget een website ontwikkeld met alle informatie: www.xximo.be/mobilitybudget

Over XXImo XXImo, opgericht in 2011, biedt zijn gebruikers een digitaal platform aan waar ze alle vormen van zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo stelt zich ten doel om mobiliteit makkelijk te maken – niet alleen voor de reiziger, maar ook voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de financiële verwerking van de uitgaven. XXImo biedt, in Europa, oplossingen bij het tanken, elektrisch laden, het sharen van auto’s, fietsen en scooters, en het betalen van wegentol en parkeerkosten, en biedt gebruikers ook de mogelijkheid om op een vlotte manier het openbaar vervoer en taxi’s te gebruiken en om vergaderzalen, hotels, treintickets en vluchten te boeken. XXImo stelt een de intelligente Milo app ter beschikking voor het plannen, mobiel betalen en administratief verwerken van mobiliteit onderweg. Alle transacties die via XXImo worden geregeld, worden op één gedetailleerde factuur vermeld, die de werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Klanten van XXImo kunnen online instellen waar en waarvoor transacties kunnen worden gedaan, en uitgaven en regionale limieten per type transactie openstellen. De aandelen van XXImo zijn in handen van Tendris Holding, Sodexo en het management.

LVTPR
Charlotte Van Acker