XXImo-mobiliteitskaart

Betalen met uw XXImo-mobiliteitskaart werkt op basis van een tegoed dat vooraf op uw kaart is gestort. Staat er te weinig of geen tegoed op? Dan kan er geen betaling plaatsvinden. Om dit te voorkomen, wordt er wekelijks een bedrag op uw kaart gestort om het bestedingstegoed aan te vullen. Bedraagt uw weektegoed bijvoorbeeld €300,- en hebt u in week 23 slechts €200,- opgemaakt? Dan ontvangt u in week 24 op maandagochtend €200,- om uw saldo weer aan te vullen tot €300,-. Dit bedrag wordt automatisch geïncasseerd bij uw bedrijf. De hoogte van het wekelijkse bestedingstegoed is naar eigen wens te bepalen tijdens het aanvraagproces, maar kan ook tussentijds gewijzigd worden. Zo hebt u zelf in de hand hoeveel reiskosten er per week met de mobiliteitskaart mogen worden gemaakt.

Overzicht van het saldo op uw mobiliteitskaart

Als kaarthouder hebt u altijd een overzicht van het tegoed op uw mobiliteitskaart. Zowel in uw persoonlijk account Mijn XXImo op onze website, als in de gratis XXImo-app kunt u uw actuele saldo bekijken. Zo komt u niet voor verrassingen te staan. Bovendien krijgt u een waarschuwingsmail wanneer er voor één van uw mobiliteitsdiensten meer dan 80% van het wekelijks te besteden tegoed is verbruikt. Mocht er een hoger tegoed nodig zijn op uw mobility card, dan kan het saldo door de beheerder tussentijds worden verhoogd. Een andere mogelijkheid is om met de tegoeden van de verschillende diensten te schuiven. Hebt u bijvoorbeeld bijna geen parkeertegoed meer, maar wel nog ruim genoeg tanktegoed, dan kan dit heel eenvoudig onderling worden verschuiven.